El pentatixu de la Chonga ta malu. O eso paez

Amigos:
De Moreda (Aller) sal a mano derecha una carreterona que sube enroscándose como un cuélebre de 10 km pel selváticu valle de Ríu Nigru, cruza Nembra (del latín Nemora, “ bosque”), Murias y muerre en Santibanes, al pie del muru de la cordillera, que tien tres picos de 2.000 metros. Per una pista carbonera se trepa a un mayau que llamen-i La Chonga. A lo meyor hay que escrebir L.longa, con un puntín en medio les dos elles, perdonaime, yo del bable químicu-académicu toy pez, gúeno, toy pez en to, soy muy niciu (neciu, del latín ne-scio, que no sabe), muncho mas que el alcalde Duracell del mio conceyu, que dura y dura y dura…

Sigo. A 1.300 metros, na Chonga / L.longa, y  en medio unos praos con cabana hay un texu (tixu decía mio güela)  que ye como un puñu conos deos xuntos, aterecíos, un tixu que tien cuatro o cinco troncos invisibles, un (penta) texu como un fresón de Hueñva con ancha base y ocho o diez metros de alto (nun lu medí).

Cinco deditos
tiene la loba,
cinco texos xuntos
hay ena Chonga,

–Y esi texu, ¿cómo llegaría allí, ho, tan no alto…?

Diba pa Castilla
perdióse nel monte,
y allí, plantóse.
baxó la niebla
De mediu troncu p´arriba el pentatixu montañeru tien como fiebre, les fueyes tan algo colorás, amarillean, del color de la seronda.
–¿Qué-i pasará?
Díxome un paisanu que el tixu la Chonga ta malu por falta d´agua. ¿Por falta de agua, ho? ¡Con lo que nevó esti añu, y lo que allí yueve, y con la niebla que baxa tos los días de Mortera a orbayar, a yorar sobre él!
Al tixu la Chonga
subió-i la fiebrona.
duele-i la cabeza
tien la cara roxa.
¿Morrerá?
Y ya nun escribo más por hoy, que tengo de subir al árbol a coyer unes cerezuques. Aquí, en Muries son ruines, y si hay alguna güena, cómenmela los páxaros, o los concejales. Ya me gustaría a mí ser un páxaru, ya.


Este texto fue enviado por Avelino Muries, el Niciu

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s